سلطانیه: گزارش آمانو تاكیدی مجدد بر فعالیت های صلح آمیز ایران است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'علی اصغر سلطانیه' كه در گفت وگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبكه دوم سیما شركت كرده بود، با بیان این مطلب افزود: سخنان مدیركل آژانس سندی بر پیشرفت و دستاوردهای صلح آمیز هسته ای ایران و این موضوع كه فعالیت های هسته ای ایران به سوی اهداف نظامی منحرف نشده است، می باشد.

وی با بیان اینكه گزارش آمانو بر خلاف انتظار برخی كشورهای غربی است، یادآور شد: بخشی از گزارش مدیركل آژانس بین الملی انرژی اتمی درباره انتظارات غیر معقول و قطعنامه های شورای امنیت برای تعلیق فعالیت ها بود كه توضیحات لازم و مواضع جمهوری اسلامی در این خصوص داده شد.

سلطانیه همچنین انتظار بازرسان آژانس بمنظور بازدید از پارچین را غیرمعقول دانست و خاطر نشان كرد: اصلا قرار نبود از این مكان بازرسی انجام شود، اما آنها درخواستی داشتند كه گفتیم این درخواست در این مقطع عملی نیست.

وی ادامه داد: پیش تر و در سال 2005 بازرسی لازم از پارچین انجام شد و هیچ ادعایی درباره وجود مواد هسته ای در آن اثبات نشد.

سلطانیه در عین حال خاطر نشان كرد: به هیچ وجه ما نگران بازرسی از این مكان نبودیم اما باید همه چیز قانونمند و منطبق با ضوابط باشد.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از این گفت وگو به جلسه سفیران جنبش عدم تعهد كه روز دوشنبه برگزار شد، اشاره كرد و گفت: این نشست به درخواست بنده برگزار شد و معاونان سفیران بر اساس آن جلسات فشرده ای را برگزار كردند و قرار است در حمایت از ایران بیانیه ای تصویب و هفته آینده از سوی سفیر مصر قرائت شود.

** 1597 ** 1592





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
reza در تاریخ : 1390/12/10/3 - - گفته است :


سلام
با سر زدن به وبلاگ من و خوندن مطالبش نه ميخوايد انرژي مصرف کنيد و نه ميخوايد پولي خرج کنيد فقط وفقط يخورده بياد امام زمانمون مي افتيد البته اگه واقعا مطالبم اين حس رو القا کنه
منتظرتونم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: